Категорії розділу

"Гарячі" новини [7]
анонси актуальних події, заходів, ідей
Бліц-коментування "біжучих" літподій [5]
АВЛ // Актуальна вітчизняна література: класика і сучасність [5]
Живі і невмирущі... Класики і наші сучасники... Ті, про кого говорять і про кого мовчать... Невідомі і призабуті...
Світова література: ретроспектива і сучасність [1]
Теорія літератури [0]
Жанри, напрями, стилі, індивідуально-авторська манера...
Анна БАГРЯНА [2]
Авторська сторінка
Тетяна ВИННИК [2]
Авторська сторінка
Геннадій ГОРОВИЙ [2]
Авторська сторінка
Ірина НОВІЦЬКА (ДЕМЕНТЬЄВА) [0]
Авторська сторінка
Олеся ОВЧАР [2]
Авторська сторінка
Наталка ПАСІЧНИК [2]
Авторська сторінка
Лариса РАДЧЕНКО [2]
Авторська сторінка
Маргарита ЧЕРНЕНКО [2]
Авторська сторінка
КНИЖКОВА ШАФА [1]
про нові видання

Форма входу

Кошик

Ваш кошик порожній

Пошук

Наше опитування

Що означає для Вас літстудія "ПЕРЕХРЕСТЯ"
1. коло друзів та однодумців
2. засіб демонстрації своїх можливостей і свого хисту
3. місце живого спілкування
4. не замислююсь над цим
5. майданчик для старту в літературі
6. місце де можна дізнатися про щось нове
7. можливість обміну енергією
8. інше (вказати що саме)
9. місце розваг і відпочинку
Всього відповідей: 27

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Субота, 16.12.2017, 18:59
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Перехрестя

Автори. Твори. Події... Коротко і розлого

Головна » Файли » Бліц-коментування "біжучих" літподій

Про скрипку і скрипаля... В. Герасим'юк про Л. Талалая
[ · Викачати видалено () ] 28.06.2011, 22:54

Цитата:

Років п`ять тому у статті «Іван Дзюба і поети» я висновував, що «сьогодні Леонід Талалай представляє славне покоління шістдесятників саме в поезії». Пригадую подивування одного авторитетного читача. І справді – а інші щ о представляють? В основну обойму Талалай не входив, він був у числі «тихих ліриків» натурфілософського плану обіч «космізму» 60-х і «возвеличення простого трудівника» на тлі «звершень НТР». Не привносив у нашу поетику (хай завуальовано, у межах дозволеного) елементи модерністичних практик західного мистецтва, не виступив відкрито проти режиму, хоч проблеми «у стосунках» були тривалі і виснажливі. Не писав полум`яних інвектив – тоді одних, тепер інших. Не педалював фразу, нічого рокітливо-дерзновенно не виголошував з естради, тим більше – з трибуни, не був також ні віддалено асоціативним, ні афористично приголомшуючим…Одне слово, не був ефектним ні тоді, ні пізніше. Тож на етапі «зміни масок» його адекватне слово, звісно, залишилося самим собою. Хоч додалося, вибачте за простоту вислову, болю, розчарування, зневіри. Але слово поета було і залишилося адекватним. І тому у найзвичніших словосполуках не зникла поезія, а навпаки – драматизувала та алегоризувала текст. Що тут вигадувати? – все пережито на достовірних емоціях і нервах, висловлено точно і містко, сприймається на різних рівнях асоціативності. У висліді – пастернаківська «неслыханная простота», в яку впадають як в «єресь»:

 Збуджені, знервовані украй,

 Лаємось, виплескуєм обиди.

 Кожен виглядає свій трамвай,

 А трамвай один,

 І той не їде.

















Категорія: Бліц-коментування "біжучих" літподій | Додав: Ostashkіna | Теги: Леонід Талалай, Василь Герасим'юк, Українська літературна газета
Переглядів: 308 | Завантажень: 262 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]